Recension från Bibliotekstjänst

En viktig sak som egenutgivare är att få en recension från Bibliotekstjänst. Det når många bibliotekarier och påverkar så klart hur de ser på boken. De recensioner jag har sett tidigare har också varit ganska hårda. Desto lyckligare blev jag när det inte bara blev klart att Tredje principen blivit recenserad, utan att det också var en väldigt positiv recension.

Recensionen får inte publiceras i sin helhet, så jag har tagit bort de delar som berör bokens handling. Då blir detta fina omdöme kvar:

Anna Jakobsson Lund är organisationsutvecklare med eget företag. Boken Tredje principen ger hon ut på det egna företaget, och hur märklig den kombinationen kan verka så känns den adekvat. För detta är en väl organiserad och strukturerad bok om en tänkt framtid i terrorismens grepp. … Början av boken är svår att komma igenom innan allt har förklarats, men i floden av dystopier skiljer sig Tredje principen genom sina djupa filosofiska diskussioner om vilket slags motstånd man ska bjuda fienden. … Visst har författaren läst Marie Lu och Lois Lowry, men hon drar terrorn och övervakningssystemet ytterligare ett varv, till det paranoidas yttersta gräns. Karaktärerna är väl skildrade, likaså miljöerna.

Väldigt roligt!

Detta inlägg är publicerat i Uncategorized. Bokmärk permalänken. Lämna en kommentar eller en trackback: Trackback URL.